Oplossen loonbeslag werknemer

Oplossen loonbeslag werknemer

We werden ingeschakeld door een werkgever omdat loonbeslag was gelegd.
Bij het 1e bezoek bleek dat werknemer geen inzicht had in zijn financiële situatie: wat waren zijn inkomsten, uitgaven en schulden? Er was onder meer een schuld bij de Vereniging van Eigenaren, waarvoor al een deurwaarder was ingeschakeld.

Betalingsregeling
Klant had zelf wel een betalingsregeling afgesproken, maar die paste niet in zijn budget waardoor weer andere schulden ontstonden. Na het gesprek met de budgetcoach heeft klant een lager betaalvoorstel gedaan wat wel binnen zijn budget paste.

Zelfvertrouwen opgebouwd
Klant had ook al geruime tijd zijn post niet open gemaakt, met als gevolg (hogere) schulden, omdat hij niet reageerde op brieven van schuldeisers. Toen klant, na het 1e bezoek van de budgetcoach, toch nog met een nieuwe schuld werd geconfronteerd heeft hij zelf contact opgenomen met de schuldeiser om een passende betalingsregeling te treffen. Hiervoor had klant inmiddels voldoende zelfvertrouwen opgebouwd.

Bereikte resultaat
Tijdens het gehele traject, wat totaal 10 uur duurde, is het volgende resultaat bereikt: werknemer is m.b.v. de budgetcoach meer zelfredzaam geworden, heeft meer inzicht gekregen in zijn uitgaven en houdt dat nu zelf bij. Alle schulden zijn afgelost door (meer) afloscapaciteit te creëren: een spaarfonds en vakantiegeld werd aangewend en bezuinigingen werden doorgevoerd.

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan met het gebruik van de website gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. Lees hier meer.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close