Ontslagen klant snel weer aan het werk

Ontslagen klant snel weer aan het werk

Voorgeschiedenis
Een klant was aangemeld voor jobcoaching omdat zij de hypotheek niet meer geheel kon betalen: I.v.m. een reorganisatie was klant ontslagen. Door een intercedent van een uitzendbureau was gezegd dat het moeilijk zou zijn om werk te vinden, omdat klant geen MBO-4 opleiding had afgerond. Deze mededeling kwam hard aan bij klant, waardoor klant minder (zelf)vertrouwen had in het vinden van nieuw werk.

Inzet jobcoach
Direct na de intake voelde klant zich al meer gemotiveerd. Samen met de jobcoach hebben zij het CV en de sollicitatiebrief aangepast. Ook heeft de coach tips gegeven voor het sollicitatiegesprek, waarvoor klant inmiddels al was uitgenodigd. Doordat klant zich meer gemotiveerd voelde was zij direct aan de slag gegaan, had zij meer dan daarvoor gesolliciteerd en haar netwerk ‘aangeboord’.

Resultaat
Na slechts 2 gesprekken met de jobcoach heeft klant aan de coach laten weten dat zij een baan heeft. De coach is bij klant op huisbezoek geweest voor een evaluatie/afsluit gesprek. Klant geeft in het gesprek aan veel aan de gesprekken gehad te hebben en met de tips en adviezen aan de slag is gegaan. Klant geeft aan dat sinds zij samen met de coach haar cv aangepast heeft meerdere keren benaderd was door uitzend- en detacheringsbureaus.

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan met het gebruik van de website gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. Lees hier meer.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close